Ogólne warunki sprzedaży

Ogólne Warunki Sprzedaży Voiter Sp. z o.o.


&1. Postanowienia ogólne

  1. Ogólne Warunki Sprzedaży określają zasady zawierania Umów Sprzedaży przez Voiter Sp. z o.o. oraz stanowią integralną część wszystkich Umów Sprzedaży zawieranych przez Voiter Sp. z o.o. i Kupującego (łącznie zwanymi „Stronami).
  2. Ogólne Warunki Sprzedaży wiążą Kupującego z chwilą ich doręczenia przy zawarciu Umowy lub z chwilą umożliwienia Kupującemu łatwego zapoznania się z ich treścią. Ogólne Warunki Sprzedaży umieszczone przez Firmę Voiter Sp. z o.o. na stronie internetowej www.voiter.pl oraz innych powszechnie dostępnych materiałach informacyjnych Voiter Sp. z o.o.
  3. Umowa Sprzedaży może zawierać odmienne postanowienia niż te, które wynikają z Ogólnych Warunków Sprzedaży. W takim wypadku Strony będą związane postanowieniami Umowy Sprzedaży.
  4. W razie sprzeczności między Ogólnymi Warunkami Sprzedaży a regulaminami lub wzorcami umów stosowanymi przez Kupującego, Umowa Sprzedaży nie obejmuje tych postanowień, które są ze sobą sprzeczne.
  5. W wypadku wymienionym w pkt 4 &1 Strony zobowiązane są niezwłocznie poinformować siebie nawzajem o zachodzącej sprzeczności. Strony mają prawo odmówić zawarcia Umowy, jeżeli w odpowiednim czasie nie dojdą do porozumienia co do zakresu zastosowania Ogólnych Warunków Sprzedaży.
  6. Jeśli Strony zawarły między sobą inną umowę związaną z regulacją zasad sprzedaży lub dystrybucji, w razie sprzeczności postanowień umowy z Ogólnymi Warunkami Sprzedaży, stosuje się postanowienia tej umowy.
  7. Informacje, dane zamieszczane w publikacjach i na stronie internetowej odnoszą się do aktualnego stanu wiedzy, badań i zostały opisane zgodnie z naszą najlepszą wiedzą. Podstawowe stwierdzenia, przedstawiają ogólne atesty, badania, zezwolenia wydane przez uprawnione organy. Publikowane materiały są objęte ochroną i jest możliwa ich modyfikacja w oparciu o wiedzę wynikającą z najnowszych doświadczeń. W publikowanych materiałach nie wyklucza się błędów i pominięć. Wszystkie rysunki, zdjęcia, znaki towarowe stanowią własność Voiter Sp. z o.o. Kopiowanie, wyodrębnianie fragmentów, reprodukcja itp. naszych materiałów wymaga pisemnej zgody.

&2. Zawieranie i obowiązywanie umów

  1. Każdorazowe złożenie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży oraz zgodą na zastosowanie do niej niniejszych OWS, jeśli Sprzedawca potwierdzi to zamówienie w sposób przez strony przyjęty zgodnie z regulacjami zawartymi poniżej.
  2. Zamówienie powinno być złożone w formie pisemnej i określać dokładną nazwę, adres i NIP Kupującego, asortyment, ilość zamawianego towaru, miejsce dostarczenia towaru, termin odbioru od Sprzedawcy oraz być opatrzone pieczątką firmową i podpisane przez osobę uprawnioną do składania zamówień w imieniu Kupującego. Możliwe jest również składanie zamówień za pomocą poczty elektronicznej. Zamówienie uważa się wówczas za skutecznie dokonane. Sprzedawca potwierdzi to zamówienie w całości lub w części.
  3. Sprzedawca może przyjąć (potwierdzić) zamówienie w całości lub w części. W potwierdzeniu zamówienia Sprzedawca podaje ilość i rodzaj towaru będącego przedmiotem sprzedaży, jego cenę oraz termin i sposób płatności za towar. Termin dostawy oraz termin zapłaty uważane są za zastrzeżone na korzyść Sprzedawcy.
  4. Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru w ustalonym przez Strony terminie.
  5. Oferty, reklamy i cenniki mają charakter niewiążący, chyba że w danej ofercie lub cenniku inaczej zastrzeżono.
  6. Kupującemu nie przysługuje prawo do rezygnacji ze złożonego zamówienia po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego w całości lub w części.
  7. Wszelkie wpłacone przez Kupującego kwoty na poczet zamówienia stanowią zaliczkę, jednakże ma ona ten skutek, iż w razie odstąpienia przez Kupującego od zamówienia z jakiegokolwiek powodu, Sprzedawcy przysługuje prawo do zachowania zaliczki i pokrycia z tej kwoty kosztów poniesionych przez Sprzedającego w związku z przyjęciem i realizacją zamówienia. Jeżeli pozostanie w takiej sytuacji jakakolwiek część zaliczki wpłaconej przez Kupującego, taka pozostała kwota zaliczki może zostać zwrócona Kupującemu na jego pisemny wniosek.
  8. Do ceny ujętej w cenniku, ofercie lub potwierdzeniu zamówienia dolicza się podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości zgodnej z obowiązującymi przepisami.
  9. W wypadku, kiedy cena określona jest w złotych polskich, a pomiędzy datą zawarcia umowy a datą wykonania umowy nastąpi zmiana kursu waluty, Sprzedawca ma prawo zmiany ceny odpowiednio do zmiany kursu waluty obcej określonej według Tabeli A kursów średnich walut obcych ogłaszanych przez Narodowy Bank Polski.

&3. Warunki płatności

  1. Datą spełnienia świadczenia pieniężnego (datą zapłaty) jest data zaksięgowania środków na rachunku Sprzedawcy.
  2. W przypadku opóźnień w płatnościach, Sprzedawcy przysługują według jego wyboru następujące uprawnienia:

    2.1. Zapłaty odsetek na zasadach określonych w Ustawie o terminach zapłaty w transakcjach handlowych albo innych aktualnie obowiązujących regulacjach,
    2.2. Rozliczenia każdej zapłaty dokonanej przez Kupującego z tytułu jakiejkolwiek faktury w pierwszej kolejności na poczet odsetek za opóźnienie, a następnie należności najdawniej wymagalnych. Postanowienie niniejsze uchyla uprawnienia dłużnika co do zaliczenia zapłaty na poczet wybranych przez siebie należności wobec Sprzedawcy (wynikających z art. 451 §1 kodeksu cywilnego), na co Kupujący wyraża niniejszym zgodę,
    2.3. Ma prawo żądania zwrotu towarów, za które Kupujący nie zapłacił, a towary te zostały już Kupującemu dostarczone. Może też wystąpić o odszkodowanie, jeśli towar został zużyty lub uszkodzony, a zwłaszcza, gdy wartość towaru odebranego z magazynu Kupującego jest niższa od kwoty zapłaty, którą Kupujący powinien uiścić za otrzymany towar,
    2.4. Może odmówić wydania kolejnej partii towarów,
    2.5. Ma prawo postawienia w stan natychmiastowej wymagalności wszystkich zobowiązań Kupującego względem Sprzedawcy i domagania się zapłaty jednorazowo wszystkich istniejących zobowiązań, niezależnie od widniejących na fakturze lub inaczej uzgodnionych terminów zapłaty, na co Kupujący wyraża niniejszym zgodę,
    2.6. Ma prawo anulowania przyznanych upustów i rabatów na przyszłe zamówienia.
  3. Strony wyłączają niniejszym możliwość dokonywania przez Kupującego jakichkolwiek potrąceń z zapłaty należnej Sprzedawcy. Nie wyłącza to możliwości jednostronnego potrącenia przez Sprzedawcę własnych wierzytelności z wierzytelnościami Kupującego.
  4. Strony wyłączają niniejszym również możliwość dokonywania cesji jakichkolwiek wierzytelności Kupującego wobec Sprzedawcy, chyba że Sprzedawca wyrazi na to zgodę na piśmie.
  5. Sprzedawcy przysługuje prawo własności zakupionego przez Kupującego towaru, do chwili całkowitej zapłaty za ten towar oraz należności z towarem związane, takie jak koszty transportu, ubezpieczenia, opakowania (zastrzeżenie prawa własności rzeczy sprzedanej). Do czasu uregulowania ceny z tytułu nabycia rzeczy od Sprzedawcy oraz pokrycia pozostałych kosztów wynikających z umowy, Kupujący nie może dokonywać jakichkolwiek czynności, których skutkiem byłoby zbycie lub obciążenie zakupionych rzeczy, względem których w mocy pozostaje zastrzeżenie własności.
  6. Zapłata do rąk przedstawiciela Sprzedawcy może nastąpić tylko na podstawie udzielonego przez Sprzedawcę pisemnego pełnomocnictwa do przyjęcia zapłaty przez tego przedstawiciela.
  7. Skonto za wpłatę gotówką wymaga odrębnego uzgodnienia. W przypadku takiego uzgodnienia skonto oblicza się od ceny netto po potrąceniu rabatu i innych upustów oraz poniesionych przez Sprzedawcę kosztów transportu, ubezpieczenia i pakowania. Warunkiem koniecznym do przyznania skonta jest, aby w rozrachunku Kupującego nie było zaległości w zapłacie poprzednich należności.
  8. Złożenie weksla lub czeku przez Kupującego nie stanowi zapłaty, chyba że strony inaczej postanowiły na piśmie.
  9. W razie powstania trudności płatniczych u Kupującego, w szczególności w razie zwłoki w zapłacie, Sprzedawca jest uprawniony do wstrzymania się z wykonaniem umowy i uzależnienia dalszego jej wykonywania od uiszczenia zapłaty ceny przed dostawą, albo zażądania ustanowienia dodatkowego zabezpieczenia, które gwarantuje zaspokojenie istniejących zobowiązań płatniczych Kupującego wobec Sprzedawcy. Ponadto wszelkie istniejące zobowiązania, względem których Sprzedawca udzielił Kupującemu zgody na zwłokę w ich zapłacie stają się wymagalne. Na powyższe Kupujący wyraża zgodę.
  10. W przypadku przeterminowanych płatności, nieuregulowania odsetek za opóźnione płatności, lub przekroczenia ram kredytowych przez Kupującego realizacja kolejnych zamówień zostaje wstrzymana do czasu dokonania stosownych płatności.
  11. Kupujący zrzeka się bezwarunkowo i nieodwołalnie prawa zatrzymania wynikającego z wcześniejszych albo innych bieżących stosunków umownych, na podstawie których zostały Kupującemu już dostarczone towary przez Sprzedawcę.
  12. Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty za towar bądź za jego część.

&4 Miejsce dostaw, koszt transportu

  1. Miejscem spełnienia świadczenia Sprzedawcy jest miejsce rozładunku towaru. Nie dotyczy to tych przypadków, gdy przewóz towarów nie następuje środkami transportu zapewnionymi przez Sprzedawcę − wówczas miejscem wykonania świadczenia jest miejsce, gdzie następuje wydanie towaru. Zasady te dotyczą również chwili spełnienia świadczenia.
  2. W razie umówienia się, że transport jest wykonywany przez Sprzedawcę, Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia towaru do uzgodnionego miejsca bez jego wyładowania oraz pod warunkiem, że drogi dojazdowe są dostosowane do transportu ciężkiego.
  3. Z chwilą wydania rzeczy przez Sprzedawcę, na Kupującego przechodzą korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jej utraty lub uszkodzenia.
  4. Ustalone terminy dostaw obowiązują Sprzedawcę jedynie pod warunkiem potwierdzenia przez Sprzedawcę terminu dostawy na piśmie.
  5. Kupujący zobowiązany jest do niezwłocznego i fachowego wyładunku towaru, nie później niż w ciągu 3 godzin od dotarcia towaru na miejsce. Kupujący ponosi koszty rozładunku. W przypadku, gdy Kupujący nie dokonał rozładunku w zakreślonym czasie 3 godzin, ponosi on także koszty przestoju pojazdu wraz z kierowcą.
  6. Kupujący ma prawo wskazać inne, dodatkowe miejsce rozładunku pojazdu z towarem. W przypadku, gdy dostarczenie towaru do dodatkowego miejsca rozładunku spowoduje wydłużenie drogi transportu lub istotny wzrost kosztów transportu, wówczas dodatkowe powstałe w ten sposób koszty transportu obciążają Kupującego.
  7. W każdym wypadku, Kupujący zobowiązany jest do zapłaty kosztów związanych z oczekiwaniem na wyładunek towaru oraz wszelkich innych kosztów i odpowiada wobec Sprzedawcy za szkody wynikłe z takiego opóźnienia.
  8. Dane dotyczące frachtu nie mają charakteru zobowiązującego. Ceny podawane są w oparciu o koszty frachtu i wysyłki obowiązujące w dacie sporządzenia oferty. Późniejsze zmiany zalicza się odpowiednio na korzyść lub w ciężar wydatków Kupującego.
  9. Kupujący ponosi nadto koszty opakowania towaru na czas transportu, opłaty za opakowania i palety użyte do transportu zakupionego towaru, jak też koszty spowodowane potrzebą zabezpieczenia transportu albo ochrony materiałów.
  10. Koszty i straty wynikłe wskutek nieuzasadnionej odmowy przyjęcia towaru, w tym również dodatkowe koszty i ryzyka transportowe, obciążają Kupującego.
  11. Zwrot towaru jest możliwy jedynie w wypadku potwierdzenia warunków przyjęcia tego towaru przez Sprzedawcę.
  12. W razie zmiany miejsca lub terminu dostawy przez Kupującego po potwierdzeniu zamówienia, Kupujący pokrywa wszelkie wynikłe stąd koszty.
  13. Kupujący zobowiązany jest starannie zbadać kompletność przesyłki bezpośrednio przy odbiorze i ustalić ewentualne braki lub uszkodzenia towaru powstałe w trakcie transportu.
  14. Sprzedawca upoważnia niniejszym Kupującego, a Kupujący zobowiązuje się do dopełnienia wszelkich formalności związanych z procedurą reklamacyjną związaną z przewozem towaru. Kupujący ma obowiązek zażądać od przewoźnika dokonania na liście przewozowym adnotacji o szkodzie lub zażądać przy odbiorze sporządzenia protokołu szkodowego pod rygorem utraty roszczeń odszkodowawczych.
  15. Zdarzenia nadzwyczajne, zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia w dacie zawarcia umowy, w tym w szczególności takie jak działania wojenne, pożar, epidemie, strajki, blokady, bojkoty, lokauty lub wszelkie inne podobne okoliczności, które pozostają poza kontrolą Strony (siła wyższa), zwalniają Sprzedawcę z obowiązku zachowania przyjętych na siebie terminów wykonania umowy sprzedaży przez okres ich trwania.
  16. Pod pojęciem siły wyższej rozumie się także spory między pracodawcami a pracownikami, w tym także pomiędzy pracownikami Sprzedawcy a Sprzedawcą, strajki, niezawinione przez Sprzedawcę zakłócenia w funkcjonowaniu zakładu dostawcy, zakłócenia w komunikacji, lub akty władzy państwowej utrudniające wykonanie zawartej Umowy.

&5 Opakowania

  1. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby towar, który ma być dostarczony Kupującemu był należycie opakowany.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z właściwości zastosowanego materiału zwykle używanego do opakowania towaru danego rodzaju.
  3. W wypadku kiedy towar powinien być dostarczony na paletach, Sprzedawca stosować będzie palety jedno lub wielorazowe. Kwestia zwrotu opakowań wielorazowych jest ustalana indywidualnie.

&6 Gwarancja, rękojmia, reklamacje

  1. Kupujący oświadcza, że nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22(1) kodeksu cywilnego.
  2. Z mocy niniejszego OWS, do zawartej umowy nie mają zastosowania przepisy kodeksu cywilnego o rękojmi za wady towaru. W takich przypadkach Sprzedawca może, według swego wyboru, uwzględnić reklamację Kupującego, jeśli uzna ją za uzasadnioną i jeśli spełnione będą poniższe warunki:
    2.1. Reklamacja zostanie zgłoszona niezwłocznie i nastąpi to na piśmie,
    2.2. Jeśli reklamacja dotyczy ilości towaru powstałej w wyniku błędnego zapakowania, reklamację należy zgłosić najpóźniej w dniu następnym po rozładunku, jeśli zaś dotyczy szkody zaistniałej w transporcie – należy ją zgłosić w dniu rozładunku, przy czym niezbędne jest umieszczenie adnotacji o niewłaściwym stanie towaru w momencie rozładunku na liście przewozowym i potwierdzenie przez reprezentanta przewoźnika,
    2.3. Jeśli reklamacja dotyczy jakości towaru, należy ją zgłosić w ciągu siedmiu dni od dnia wykrycia wady,
    2.4. W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną, dopuszcza się możliwość wymiany towaru na nowy, wolny od wad lub zastosowanie upustu. Rozpatrzenie reklamacji w wyżej opisany sposób wyklucza możliwość domagania się dalszych rekompensat,
    2.5. Do czasu ostatecznego rozpatrzenia reklamacji, Kupujący obowiązany jest przechowywać towar podlegający reklamacji z należytą starannością, tak aby nie nastąpiło jego uszkodzenie lub powstanie braków, jak również utrata właściwości, które ten towar posiada,
    2.6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe przechowywanie towaru, szkody powstałe w rozładunku z winy Kupującego lub osoby trzeciej,
    2.7. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest także posiadanie przez Kupującego dokumentacji fotograficznej ukazującej rodzaj i rozmiar wady dającej podstawę do reklamacji i przekazanie tej dokumentacji Sprzedawcy.

&7 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Strony zmierzać będą do polubownego rozstrzygania wszelkich sporów związanych z interpretacją lub wykonaniem Umowy Sprzedaży.
  2. Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów będzie sąd właściwy dla siedziby Voiter Sp. z o.o.
  3. W sprawach nie uregulowanych w Ogólnych Warunkach Sprzedaży stosuje się przepisy polskiego prawa.

Masz pytania odnośnie naszej oferty?

Skontaktuj się z nami
Poznań ul. Horacego 9/4